凤凰网首页 手机凤凰网 新闻客户端

凤凰卫视

西关大屋唔会潮

2013年03月01日 07:05
来源:信息时报

◎阿六 律师

新闻讲:近两天,广州连续出现潮湿天气,不少市民都在抱怨“家里到处都潮潮的”。

阿六讲:广州气候季节特点,就系每年哩个时候开始“回南”,潮湿天气严重嗰时,无论你间屋系豪装豪宅,还系瓦面平房,都难免出现天花滴水、墙壁“出汗”、地下湿滑。

咁有冇一种屋系唔会潮湿嘅呢?有,就系我哋广府文化嘅代表性建筑——西关大屋。

大家都知道,西关大屋有著名嘅“三件头”:矮脚吊扇门、趟栊、硬木大门,哩个讲嘅外观同用途。而喺建材上,西关大屋同样有“三件宝”:青砖、红阶砖、樟木(或红木)。

正宗嘅西关大屋墙壁都系用青砖砌嘅,哩种墙虽然冇批荡,但由于青砖系用粘土做嘅,具有密度强、吸水性好嘅特点,所以可以挡住同吸收湿气。

宜家市面上好多防潮用品都系用樟木做材料,其实,哩个“桥”就系向西关大屋“偷”嘅,因为西关大屋嘅趟栊、大门同天花横梁就系用樟木做嘅,目的就系防潮。

潮湿天气,喺屋企就最怕地面迉,所以,当年嘅西关大屋嘅“建筑师”,就用一种红色大阶砖铺嚟地面。哩种红阶砖最大特点就系质地比较疏,吸水力超强,只要上面有水,唔使一分钟就自动索干。

由于用咗哩啲“防潮建材”,再加上整体结构上,系运用咗敞厅、天井、窄巷嘅布置嚟扯穿堂风,所以,西关大屋一年四季都系干爽透气。

西关大屋所用嘅建材同设计未必都适合宜家嘅建筑,但我哋祖先嘅“防潮智慧”值得钦敬。

标签:西关大屋 唔会
打印转发
3g.ifeng.com 用手机随时随地看新闻 凤凰新闻客户端 独家独到独立

商讯